Európske nariadenie o finančnej kompenzácii za meškanie alebo zrušenie Vášho letu

V nejednom prípade už nastala a nastať opäť môže situácia, v ktorej sa cestujúci s letenkou stretne v nemilo prekvapivej situácii, kedy jeho let mešká vyše 3 hodín alebo prišlo k jeho zrušeniu. Čo potom? No rozhodne sa môže pokúsiť z tejto situácie niečo vyťažiť, konkrétne finančnú kompenzáciu.

vzlet letadla

  • Na strane poškodeného cestujúceho stojí nariadenie EÚ z roku 2004, ktoré leteckú spoločnosť viaže v prípade vyše 3-hodinového meškania alebo zrušenia letu svojich zákazníkov odškodniť finančnou čiastkou minimálne 250 eur, maximálne 600 eur na základe dĺžky plánovej trasy letu a doby meškania. Nesmie ísť však o mimoriadne okolnosti meškania.

Mimoriadnou okolnosťou je napr. zmena počasia, politickej situácie, štrajk, prírodná katastrofa, apod, skrátka situácie, ktoré letecká spoločnosť nedokáže vopred ovplyvniť a nezodpovedná za ne. Pojem „mimoriadna okolnosť“ je ale pomerne nekonkrétny a letecká spoločnosť ho môže ohýbať vo svoj prospech, avšak napr. za technické príčiny meškania či zrušenia letu zodpovedá konkrétna aerolinka.
Takisto si môžeme vopred uvedomiť fakt, že peniaze a ich primeranú hodnotu nám do ruky nikto len tak sám od seba nedá a musíme začať jednať, respektíve vyžadovať svoje právo a disponovať potrebnou dokumentáciou a dôkazmi z konkrétneho dňa, že k meškaniu naozaj prišlo. Celý proces tak pochopiteľne nemusí byť pre laika a jednotlivca úplne hladký, preto môže požiadať o kompletný proces meškanie lietadla odškodné ClaimCloud.

airport

  • V prípade, že lietadlo meškalo napr. „len“ 2 hodiny, máte nárok na dva bezplatné hovory, e-maily a občerstvenie, v nočných hodinách na ubytovanie, to všetko hradené konkrétnou leteckou spoločnosťou, avšak o finančnej kompenzácii v takomto prípade nevravíme. Pokiaľ ale vravíme o meškaní dlhšom než 3 hodiny, odškodnenie sa môže pohybovať v hodnotách 250 – 600 eur.

Ohodnoťte příspěvek