Cukry a sacharidy, strašiak mnohých diét

Cukry a sacharidy. Na jednej strane vravíme o prioritnom zdroji energie pre ľudské telo, čo je určite ich pozitívnou a pre nás neodmysliteľnou stránkou, avšak na druhej strane vravíme o ich „zbytočnosti“ , najmä ak ich prijímame vo vysokom množstve, čo podľa viacerých tvrdení vedie k priberaniu.
Ale pozor, sacharidy sú veľmi všeobecný a neúplný pojem. Ak je vašim prianím strážiť si váhu alebo dokonca schudnúť, určite musíte venovať pozornosť tzv jednoduchým cukrom. Na všetkých balených potravinách sa nachádza etiketa s informáciami o zložení, ale takisto výživových hodnotách a obsahu množstva cukrov, tukov, bielkovín,… na jednu porciu alebo 100 gramov výrobku.

Špagety s rajčinou, strúhaný syr, cestoviny, rezance.jpg

Vidíme tu informácie ako Tuky (z toho nasýtené tuky), ďalej Sacharidy (z toho cukry). Pre našu váhu a postavu je škodlivé najmä vysoké číslo v týchto podskupinách v zátvorke. Tuky aj sacharidy sú dôležitou súčasťou prakticky každej stravy, ale príjem nasýtených tukov či jednoduchých cukrov sa v mnohých prípadoch odporúča obmedziť, respektíve držať ich príjem na nižšej hranici, najmä pokiaľ plánujete schudnúť či zbytočne nepriberať.

  • Je teda rozdiel, či prijímate sacharidy napríklad zo strukovín alebo z nejakých presladených zákuskov.
  • Je rozdiel, či prijímate monosacharidy (glukóza) alebo naopak polysacharidy (11 až stotisíc cukrových jednotiek).

Kakao, koláč, Vianoce, sladkosti.jpg
Vo všeobecnosti ale môžeme povedať, že príjem sacharidov ako takých sa dá regulovať. Ich vysoký príjem  značí bohatú zásobu energie pre naše telo, avšak pokiaľ ich je veľa, nestačia sa spaľovať a začnú sa meniť na uložené tuky. Takisto sa zapríčinia o to, že telo bude spaľovať predovšetkým vysoký príjem sacharidov a v nižšej miere tak bude spaľovať tuky, čím sa budú hromadiť.
 Z tohto dôvodu je  bielkovinova dieta Prodietix.sk overenou, stálou a doporučenou voľbou v prípade zavedenia jedálnička, ktorý vám umožní efektívne schudnúť a nepriberať.